Ica-Abancay-Cusco-Ollantaytambo - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Linsey Kranendonk - WaarBenJij.nu Ica-Abancay-Cusco-Ollantaytambo - Reisverslag uit Ollantaytambo, Peru van Linsey Kranendonk - WaarBenJij.nu

Ica-Abancay-Cusco-Ollantaytambo

Door: Linsey

Blijf op de hoogte en volg Linsey

08 Januari 2017 | Peru, Ollantaytambo

Hallo allemaal,
We zijn nu alweer bijna 2 weken onderweg en wat hebben we al veel gezien!

Ica: Na lima zijn we naar Ica gegaan. Dat is een stad midden in de woestijn en staat bekend om het kleine dorp wat hier vlakbij ligt: Huacachina. Dit dorp ligt midden in de grote zandduinen waar je kan sandboarden en sandbuggy kan rijden. Dat laatste heb ik, Linsey, gedaan. Jos is helaas vrij snel toen we in Ica aankwamen ziek geworden. Hij had de zogenaamde reizigersbacterie te pakken waar hij zeker 3 dagen mee zoet is geweest. Ik had de stad na 1 dag eigenlijk al wel gezien, Ica is vooral erg vies door al het afval wat overal op straat ligt en daardoor stinkt het ook nog eens. Verder is er in Ica niets te doen. Op Nieuwjaarsnacht hebben we met een aantal hostelgasten het vuurwerk bekeken vanaf het dakterras; verrassend veel vuurwerk! De 4e dag was Jos gelukkig weer beter en hebben we besloten een dag naar Paracas te gaan. Dit is een natuurgebied dat op 1 uur rijden (met de bus) van Ica ligt. We hebben een boottour gedaan naar de ballestas eilanden. Dit zijn eilanden waar miljoenen vogels en andere dieren (pinguins, zeehonden en zeeleeuwen) leven. Het was meer dan de moeite waard om hier heen te gaan!!

Abancay: In de avond hadden we de nachtbus genomen (een rit van 12 uur) die ons naar Abancay bracht. Dit is een stad midden in de Andes en het uitzicht is daardoor echt fantastisch! De meeste reizigers slaan Abancay over en gaan direct naar cusco, maar gezien we veel tijd hebben vonden we het prettig om eerst een beetje aan de hoogte te wennen. Abancay ligt op 2400 meter en Cusco op 3400 meter. Abancay was een fantastische stad! We hebben hier het echte peruaanse marktleven gezien en wij waren een attractie voor hun. We hebben daar geen 1 europese toerist gezien en werden door iedereen ook flink bekeken, dat was wel grappig. De volgende dag namen we de bus die ons in 5 uur naar Cusco bracht. Het was een fantastisch mooie rit door de bergen met waanzinnige uitzichten. In de bus ontmoetten we peruaanse rappers die ook een optreden gaven in de bus, heel leuk!

Cusco: onze indrukken waren niet heel goed. We wisten dat het toeristisch was, maar het was nog erger dan we dachten. Wij vonden deze stad daarom ook niet heel leuk. Het heeft wel een heel mooi plein met mooie gebouwen. Er lopen vrouwen rond in typische peruaanse kleding inclusief lammetje in hun armen die dan op de foto willen voor geld. Heel jammer vond ik dat omdat het 1 groot toneelstuk is. De hoogte merk je in Cusco wel (ondanks dat wij een tussenstop hebben gemaakt). De stad is tegen bergen aan gebouwd en daarom moet je ook vaak stukken omhoog lopen. Na een aantal traptreden ben je al buiten adem, heel apart is dat. Ook kan je je wat licht in je hoofd voelen.

Ollantaytambo: een klein busje brengt je binnen 1,5 uur van Cusco naar Ollantaytambo voor 10 sol p.p. (Dat is ongeveer 3 euro). Dit is het dorp waar de trein vertrekt naar Machu Picchu en waar je prachtige Inka terassen hebt welke we dan ook bezocht hebben. Ondanks dat hier ook veel toeristen zitten, is dit veel leuker en gemoedelijker dan Cusco. Op 6 januari vieren ze hier 4 dagen feest vanwege de drie koningen. Iedereen loopt in traditionele kleding en er vinden heel veel optochten plaatst. Ook een ware belevenis om te zien!

Vandaag is het 8 januari en gaan we met de trein naar Aguas Calientes. Alleen vanuit dat dorp kan je Machu Picchu bereiken. Omdat het hier regenseizoen is, moeten we maar duimen dat het een beetje fatsoenlijk weer is. Gisteren heeft het hier in Ollantaytambo bijna de hele dag geregend... Fingers crossed!

• 08 Januari 2017 - 16:08

Oma Ank:

Mariëtte is bij mij en heeft ook alle foto's op Facebook laten zien. Niet te geloven, de variatie (ook alle kleuren) wat jullie al hebben gezien. Veel plezier verder, ik ben blij dat ik zo mee mag genieten. Dikke knuffel van oma

• 08 Januari 2017 - 16:08

Oma Ank:

• 08 Januari 2017 - 16:56

Gerard Kranendonk:

Wat een prachtige belevenis. Heel leuk om te lezen wat jullie beleven. En wat een mooie foto's zien we van jullie op Facebook. We kijken uit naar jullie volgend verhaal.

• 17 Januari 2017 - 08:28

Nely:

Fantastishe beschrijvingen.we reizen gewoon een Klein beetje mee zo.En heel goed dat jullie ook de niet toeristische plaatsen bezoeken.Dan zien je pas het echt Het leven indie landen groet end Nely xx